Sociale ontwikkeling
Elke leerling haalt het beste uit zichzelf, met respect voor anderen en de omgeving. Onze leerlingen kijken eerst naar zichzelf en werken eerst aan de eigen keuzes, verantwoordelijkheden en doelgerichtheid. Daarna kijken ze hoe ze met anderen dingen voor elkaar kunnen krijgen.
Voorbeelden binnen ons onderwijs:
Pedagogisch klimaat
Door het bieden van vertrouwen, veiligheid en sociale ondersteuning creëert de leerkracht een optimale situatie in de groep. Zo kunnen onze leerlingen ervaringen op doen en het zelfvertrouwen verder ontwikkelen. Naast respect voor het individu vormt respect voor de ander en voor de wereld om ons heen een belangrijk uitgangspunt.
Wij monitoren jaarlijks de sociale veiligheidsbeleving van onze leerlingen door het afnemen van een, door de inspectie erkende, vragenlijst.
De 7 Gewoonten van The Leader In Me
Wij willen dat onze leerlingen straks in staat zullen zijn om zichzelf te presenteren als zelfstandige, reflectieve en verantwoordelijke ‘leiders’, die positieve invloed uitoefenen op hun eigen leer- en leefproces én dat van anderen.
Wij maken daarvoor gebruik van de pedagogische leerlijn 'The leader in me'. Door het op een speelse manier aanleren van 7 gewoonten realiseren we persoonlijke groei en betere relaties met anderen.